PLAN MANAGERIAL
an şcolar 2014– 2015
Avizat în C.P. din 06-11- 2014
Director, Prof.Silvia Cozea
OBIECTIVE STRATEGICE ŞI DE REFERINŢĂ
-
REALIZAREA UNUI SISTEM EDUCAŢIONAL PERFORMANT, ECHITABIL ŞI EFICIENT
1. Asigurarea accesului tuturor elevilor la servicii educaţionale de calitate.
2. Obţinerea unor rezultate foarte bune la examenele naţionale.
3 Cresterea calitatii învăţământului adresat tinerilor capabili de performanţă.
4. Reducerea absenteismului şcolar, a riscului de abandon şcolar, prevenirea violenţei şi creşterea siguranţei elevilor.
5. Pregătirea profesională a cadrelor didactice, asigurarea condiţiilor pentru evoluţia în carieră şi dezvoltare profesională
II. EFICIENTIZAREA PROCESULUI INTRUCTIV- EDUCATIV
1. Proiectarea planului de şcolarizare să fie întocmit pe baza unei fundamentări care să ţină seama de resursele umane existente, opţiunile elevilor şi de resursele material disponibile (săli de clasă)
2. Asigurarea accesului la învăţământ, prin creare de şanse egale la educaţie
3. Creşterea capacităţii instituţionale de gestionare a instumentelor de monitorizare a inserţiei socio-profesionale a elevilor şi absolvenţilor
4. Dezvoltarea capacităţii şcolii de a gestiona educaţia complementară (educaţie pentru sănătate şi alimentaţie sănătoasă, cultură, cultură civică, antreprenorială, sport…)
5. Asigurarea unui standard de evaluare pentru toţi elevii din învăţământul preuniversitar în conformitate cu reglementările în vigoare
6. Îmbunătăţirea competenţelor de lectură
7. Asigurarea resurselor financiare necesare aplicării politicilor educaţionale şi a condiţiilor necesare desfăşurării procesului de învăţământ
III. ASIGURAREA TRANSPARENŢEI DECIZIILOR ŞI ÎMBUNĂTĂŢIREA IMAGINII ŞCOLII, PRIN COMUNICAREA ŞI COLABORAREA CU COMUNITATEA ŞI MASS-MEDIA
1. Intensificarea colaborării cu comunitatea locală, cu organizaţii nonguvernamentale, cu asociaţii culturale şi sportive,
cu sindicatele şi agenţii economici.
2. Colaborarea deschisă şi permanentă cu mass-media.
Acţiuni |
Responsabilităţi |
Responsabilităţi delegate |
Beneficiari |
Evaluare |
Termen |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
OBIECTIVUL I : REALIZAREA UNUI SISTEM EDUCAŢIONAL PERFORMANT, ECHITABIL ŞI EFICIENT I. 1. Asigurarea accesului tuturor elevilor la servicii educaţionale de calitate |
|||||||
INDICATOR DE PERFORMANŢĂ: Creşterea procentului cadrelor didactice participante la cursuri de formare cu 3,5% |
|||||||
Asigurarea educaţiei de bază prin eficientizarea activităţii de învăţare şi formarea competenţelor. Diversificarea ofertei de CDŞ consilierea cadrelor didactice în elaborarea propriilor opţinale |
Director, Director Adjunct |
Comisia pentru curriculum |
Elevi, Pers. Didactic, |
Rapoarte, procese verbale |
An şcolar 2014 – 2015 |
||
Încadrarea în toate nivelurile de învăţmânt şi la toate disciplinele cu cadre didactice calificate |
Comisia judeţeană de monitorizare a mişcării personalu lui didactic şi a conc de titularizare |
Director |
Elevi, Pers. Didactic, |
Realizarea încadrării |
Septembrie . 2014 |
||
Implicarea comunităţii locale în scopul stabilizării forţei de muncă în unitatea şcolară (decontarea transportului, oferirea de facilităţi cadrelor didactice). |
Director, |
Contabil şef |
Elevi, Pers. Didactic, comunitate |
Monitorizarea decontării transportului şi a altor proiecte |
Oct 2014- iunie 2015 |
||
Corelarea strategiei de dezvoltare a liceului cu strategia MENşi programul de guvernare. |
Consiliu de adm |
Director, Director adjunct |
Personalul didactic din şcoală |
Strategia de dezv. a învăţăm. Preuniv. clujean |
An şc. 2014 – 2015 |
||
Evaluarea activităţii desfăşurate de cadrele didactice în anul şcolar 2013- 2014, acordarea calificativelor anuale pe baza noii metodologii |
Consiliul de Administraţie |
Consiliu profesoral, sefi de catedre |
Cadre didactice |
Fişa de evluare |
10 Septembrie 2014 |
||
Organizarea şi desfăşurarea activităţilor în cadrul comisiilor metodice şi a comisiilor de lucru |
Director adjunct |
Şefi de catedre |
Elevi |
Procese verbale |
Lunar, An şc. 2014-2015 |
||
Monitorizarea practicării unui management implicat la nivelul tuturor compartimentelor |
Director, director ajunct |
Sefii de compartimente |
Angajaţi din unitate, elevi |
Plan operaţional |
Semestrial |
||
I. 2. Obţinerea unor rezultate foarte bune la examenele naţionale |
|||||||
INDICATOR DE PERFORMANŢĂ: Creşterea procentului de promovare la examenele naţionale cu 15 % |
|||||||
Analiza SWOT a rezultatelor obţinute la examenele naţionale în anul şcolar 2012-2013 şi stabilirea unor măsuri necesare |
Director, Director adjunct |
Şefii comisiilor metodice |
personalul didactic, elevi |
|
Septembrie 2014 |
||
Realizarea de asistenţe la Limba Română şi Matematică pentru clasele a VIII-a. |
Director, Director adjunct |
Şefi de catedră |
Profesori, elevi |
Fise de observare a lectiei |
Permanent |
||
Realizarea de asistenţe la materile evaluate în cadrul examenului de Bacalaureat. |
Director, Director adjunct |
Şefi de catedră |
Profesori elevi |
Fise de observare a lectiei |
Permanent |
||
Asigurarea unui program de activităţi remediale/pregătire suplimentară a elevilor, pe tot parcursul anului terminal (şi nu numai), la disciplinele prevăzute cu probe la examenele naţionale. |
Director, Director adjunct |
Sefii de catedră Sefi de catedra Profesori de specialitate |
Elevi personalul didactic, elevi |
Grafic, prezenta Planuri operationale |
Permanent |
||
Organizarea şi desfăşurarea simulărilor de teste naţionale la clasele a VIII-a. |
Director |
Sefii de catedre |
Elevii |
Rezultatele evaluarilor de la simulari |
Sem.II |
||
Organizarea şi desfăşurarea simulărilor de examene de Bacalaureat la clasele a XII-a. |
Director |
Sefii de catedre |
Elevii personalul didactic |
Rezultatele de la simulari |
Sem.II |
||
Participarea la concursul judeţean între clasele terminale (a VIII-a şi a XII-a), cu scopul declarat de creştere a calităţii procesului de predare – învăţare – evaluare şi pentru obţinerea progresului şcolar la examenele naţionale |
Director Director adjuct |
Sefii de catedre |
Elevii |
Rezultate obtinute la concurs |
Conform calendarelor deconcursuri |
||
I.3: Cresterea calitatii învăţământului adresat tinerilor capabili de performanţă. |
|||||||
INDICATOR DE PERFORMANŢĂ: CREŞTEREA CU 20% A NUMĂRULUI DE PREMII ŞI MENŢIUNI LA CONCURSURI / OLIMPIADE ŞCOLARE |
|||||||
Selecţia elevilor capabili de performanţă, pentru formarea Grupelor de excelenţă Pregătirea elevilor ]n grupele de excelenţă din loturile pentru pentru participarea la olimpiadele şi concursurile organizate de MECTS. |
Directori |
Profesorii de specialitate |
Elevii si profesorii |
Grafic si rezultate |
octombrie 2014 |
||
Premierea olimpicilor şi a profesorilor îndrumători, în parteneriat cu Asociaţia părinţilor şi a Consiliului Local |
Director CL |
Profesorii de specialitate |
Elevi, profesori,parinti |
Rezultate obtinute de elevi |
Iunie 2015 |
||
Premierea elevilor cu media 10 la examenele naţionale |
Director |
Profesori |
Elevi |
Rezultate |
Iulie 2015 |
||
Implicarea societăţii (agenţi economici, fundaţii, factori de decizie în administraţia locală etc.) în cunoaşterea şi recompensarea elevilor performanţi:
c) din domeniul artistic |
Director |
cadre didactice |
Elevi cu performanţe |
-Festivităţile de premiere -recompense acordate elevilor |
– mai – iunie 2015 |
||
I.4. Reducerea absenteismului şcolar, a riscului de abandon şcolar, prevenirea violenţei şi creşterea siguranţei elevilor. |
|||||||
INDICATOR DE PERFORMANŢĂ: REDUCEREA ABSENTEISMULUI CU 15% DIMINUAREA ACTELOR DE VIOLENŢĂ ÂN PERIMETRUL ŞCOLII |
|||||||
Continuarea eforturilor de prevenire şi reducere a abandonului şcolar, a absenteismului etc., prin: – control lunar al absenţelor şi sondaje periodice în cursul săptămânii – descoperirea cauzelor care determină absenteismul – stabilirea unor măsuri pe care le pot lua diriginţii, învăţătorii, şcoala pentru asigurarea frecvenţei – implementarea unor măsuri coerente în parteneriat cu co munitatea locală (părinţi, ONG-uri, poliţie, primărie, consiliu local, FRCCF) |
CA Director, Director adjunct |
Psiholog, mediator şcolar Diriginţi, învǎţǎtori |
Elevi, pǎrinţi |
Raportul comisiei de monitorizare a absenţelor şi a actelor de violenţă Raport semestrial |
6 a fiecărei luni semestrial |
||
Derularea unor programe de prevenire şi combatere a abandonului şcolar |
C more information.A. Director |
Director adjunct, Diriginţi, mediator |
elevi |
Raport semestrial |
semestrial |
||
Monitorizarea actelor de violenţă (de atitudine, verbală, fizică)discutarea acestora în cadrul comisiei, elaborarea şi aplicarea unui plan de măsuri |
Director, Director adjunct |
Comisia „nonviolenţa”, diriginţi, profesori |
elevi |
Procese verbale, plan operaţional |
lunar |
||
Asigurarea securităţii elevilor în spaţiul şcolar şi în împrejurimi |
C.A.,director |
Director adjunct |
Cadre didactice, elevi |
Plan operaţional |
lunar |
||
Monitorizarea efectuării serviciului pe şcoală: serviciul cadrelor didactice, serviciul elevilor liceeni |
Director, Director adjunct |
Responsabil serviciu cadre didactice şi elevi |
Angajaţi, elevi |
planificare |
săptămânal |
||
Colaborarea cu instituţiile abilitate în asigurarea pazei şi ordinii, derularea unor parteneriate cu autorităţile locale |
Director |
Director adjunct |
Cadre didactice, elevi |
Plan operaţional |
permanent |
||
Dezvoltarea de noi proiecte ale şcolii cu mediul comunitar. |
Director Director adjunct |
Coordonator programe ed. colectivul de cadre didactice |
Profesori Elevi Comunitate |
Proiectele de parteneriat |
– permanent |
||
Continuarea relaţiilor de colaborare cu:
|